Levering
Leveringstidby Lassen bestræber sig altid på at afsende varerne hurtigst muligt, og som oftest afsendes varer inden for 1-3 dage fra by Lassen efter registrering af køb og betaling. Varer bestilt på en hverdag inden kl. 11, bliver som oftest afsendt samme dag. Herudover skal du påregne leveringstid fra GLS/USP, som vi afsender vores varer med.
LeveringsomkostningerDer er fri fragt på alle ordre over 499kr. med levering i Danmark (gælder ikke Færørene og Grønland). Ved køb under 499kr. pålægges et forsendelsesgebyr på 59kr.
Alle varer afsendes med GLS el. UPS og sendes som en forsikret pakke.
100 dages returret
Hos by Lassen har du altid 100 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bylassen.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købetHvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.
ReturneringNår du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (Den Trætte Mand, Den Trætte Mand Fodskammel, Mingle, My Own Chair, My Own Chair Fodskammel, Ingeborg, Ingeborg Fodskammel, Vilhelm, Ingeborg Sofa).
Det koster ca. mellem DKK 500 – 800, afhængig af afsendelsessted og produkt. Prisen er et estimat og tager udgangspunkt i returnering fra Danmark.
Varens stand, når du sender den returHvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbetHvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:by Lassen lager
Nybo Bakke 4
7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
ReklamationerAlle varer du køber på bylassen.com / bylassen.dk er omfattet af købelovens 2 års reklamationsret, hvilket betyder at du kan reklamere over fejl og mangler ved produktet op til 2 år efter købsdatoen. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten bortfalder ved forkert brug, slidtage eller manglende vedligeholdelse.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:by Lassen lager
Nybo Bakke 4
7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du ved modtagelse af dine varer opdager en fejl på varen eller hvis by Lassen har lavet en fejl i forsendelsen, opfordrer vi til at du kontakter os hurtigst muligt. Du kan rette henvendelse til claim@bylassen.com
Betaling
Hos by Lassen kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard og Mobilepay. Alle beløb er inkl. 25% moms og i euro eller danske kroner. Beløbet bliver hævet på din konto når varen afsendes fra vores lager
Sikkerhed
Betalingen mellem kortindehaveren og by Lassen forgår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer), hvilket betyder at det er sikkert at handle hos by Lassen. PBS håndterer dine betalingsoplysninger, og by Lassen eller andre udefrakommende har derved ikke adgang til dine data. Dine personlige data, såsom navn, leveringsadresse mv. behandles 100% fortroligt, og vi garanterer derfor at ingen andre end by Lassen har adgang til disse.
PersondatapolitikVi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos by Lassen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.bylassen.dk er by Lassen ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bylassen.com
KlageadgangHvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte claim@bylassen.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr